Cena odborníků na trhu práce stále stoupá!
Projekt 10 lekcí techniky
reg.č. CZ.1.07/1.1.05/02.0032
___________________________________________________________
Informace pro školy číslo 1
Vážení pánové ředitelé škol,
naším společným úsilím se nám po setkáních technicky zaměřených škol v Rychnově nad Kněžnou a ve Vysokém Mýtě podařilo připravit projekt, který jsme nazvali 10 lekcí techniky. Tento projekt byl hodnotící komisí OP VK schválen k financování. Byť jeho původní rozpočet činil 7 091 174 Kč a nakonec bude dotován jen do výše 5 761 483 Kč, budeme moci realizovat prakticky všechny projektové aktivity, protože škrty se týkaly hlavně osobních nákladů na všech pozicích.
Projekt přináší nemalý podíl finančních prostředků i pro Vaši školu na aktivity, které jste při rychlé analýze označili jako potřebné pro Vaši školu.
V zájmu plynulé realizace projektu si Vás dnes dovolujeme seznámit podrobněji s aktivitami, které na Vaší škole mohou být z projektu financovány.
Postup při realizaci
1.SESTAVENÍ PROJEKTOVÉHO TÝMU
hlavní manažer projektu – Jiří Daniel, 494 542 482, 777 124 775, daniel@komora-khk.cz oblastní ředitel Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje (dále KHK KHK) pro oblast Rychnov nad Kněžnou
Věcný manažer projektu – Petra Tuzarová, projektový manažer KHK KHK v Rychnově n. Kn.
Odborný administrativní asistent – Marie Andršová, účetní KHK KHK v Rychnově n.Kn.
Místní koordinátoři projektu a vedoucí kroužků – lektoři odborných předmětů
2. Vytvoření přehledu místních koordinátorů a vedoucích kroužků včetně kontaktů
Místní koordinátoři projektu
Každá škola bude míst svého místního koordinátora, který bude zodpovídat za plnění jednotlivých aktivit projektu. Nejvhodnější osobou v tomto případě bude ředitel školy nebo jím pověřená osoba.
S touto osobou uzavřeme také Dohodu o provedení práce a stane se tak spolurealizátorem projektu, tedy pracovníkem KHK KHK, který bude mít v popisu práce např.
- personální zajištění jednotlivých kroužků
- pořízení fotodokumentace z akcí, které budou v rámci projektu realizovány
- projednání a organizace výměnných stáží mezi školami
- specifické aktivity (aktivita 3)
- organizaci stáží odborných učitelů ve firmách, zajištění dokumentace potřebné k úhradě „refundací“
- organizaci akcí potřebných ke zvýšení zájmu a motivaci o technické obory, organizaci fakturace nákladů
- jiné úkoly v zájmu plynulé realizace projektu
Navržená hodinová sazba pro místní koordinátory byla ze strany poskytovatele dotace rovněž snížena na částku 135 Kč za hodinu na Dohody, z toho tedy 15% daň. Počet hodin na jednotlivé místní koordinátory rozdělím citlivě podle skutečného plánu počtu kroužků, náročnosti organizace akcí na podporu technických oborů, počtu a náročnosti stáží učitelů, výměn mezi školami apod. Nejedná se o žádnou závratnou částku, takže nepředpokládám, že by z toho vznikl problém.
3. Realizace jednotlivých aktivit
Aktivita 01
10 lekcí techniky
1. V žádosti o dotaci jsme požadovali
Založení 150 kroužků mladých techniků pro ZŠ realizovaných v dílnách SŠ a SOU. Tyto kroužky budou vybaveny materiálem (elektromateriál, spojovací materiál, řezivo, plech apod.). O nábor těchto do těchto kroužků se postarají místní koordinátoři projektu v regionálně blízkých školách (viz. analýzy projektu).
2. Podrobný popis realizace aktivity 01
2.1. Zajištění vedení jednotlivých kroužků
Místní koordinátoři vytipují a dohodnou obsazení pozic vedoucích kroužků ve škole, dohodnou rozvrh hodin a místo, kde bude kroužek realizován. Kroužek 10 lekcí techniky by měl být realizován během 10 po sobě jdoucích týdnech v době mimo vyučování, realizace první vlny kroužků se předpokládá od září do prosince 2009, druhé vlny od ledna do dubna 2010, atd. Vedoucí kroužku si připraví plán, jaký výrobek budou žáci vyrábět. Do kroužku by mělo chodit asi 8-12 dětí ze základních škol v okolí, které jste v analýze vytipovali. Náklady na pronájem místa nese škola. Za vedení kroužku v rozsahu 20 vyučovacích hodin (10 kroužků – lekcí po 2 hodinách) náleží vedoucímu kroužku – lektoru odborného předmětu odměna na Dohodu o provedení práce ve výši 2 700 Kč hrubého (daň z dohod je 15%), tj. 2295 Kč čisté mzdy. Cílem kroužku je motivovat žáky pro vstup do technického oboru na příslušnou školu.
Komentář:
Projekt počítá se vznikem celkem 150 takových kroužků s ukončením nejpozději do 31. prosince 2011 (projekt končí 30. ledna 2012). Zatím je na zvážení každé školy, kolik takových kroužků naplánuje a bude realizovat. V tomto období máme před sebou celý školní rok 2009-10, 2010-11 a první pololetí roku 2012. Kdyby v každém pololetí na každé ze 17 škol vznikly 2 kroužky, tedy co škola, to 4 kroužky za školní rok, pak bychom měli po dvou letech na konci příštího školního roku realizovaných již 136 kroužků a zbylo by nám 14 kroužků na poslední pololetí projektu.
Není však vyloučeno, že projekt prokáže svoji životaschopnost a potřebu i pro další období, proto se rozhodně nebudeme bránit vzniku až 4 kroužků na kterékoli škole již v tomto 1. pololetí. Jedná se o aktivitu, která skutečně může výrazně pozitivně ovlivnit chuť dětí vstoupit do technických oborů, proto neváhejte tuto možnost co nejaktivněji využít s tím, že v budoucnu můžeme požádat o další dotaci.
Systém rozdělení kroužků na jednotlivé školy podrobíme diskuzi na konferenci, kterou svoláváme na zahájení projektu 29.9.2009 do Rychnova nad Kněžnou.
2.2. Materiál pro zajištění výroby v jednotlivých kroužcích
Poskytovatel dotace nás požádal v horkém červenci, kdy většina z Vás zaslouženě odpočívala, abychom bleskově doplnili a konkretizovali požadavek na zajištění materiálu pro jednotlivé školy. Máme schválený rozpočet na nákup materiálu ve výši v průměru 3 570 Kč (včetně DPH) pro každý ze 150 kroužků, tedy 535 500 Kč.
Komentář:
Neměl jsem v té době nikoho z Vás k dispozici, popsal jsem tedy odhadem na základě většinou velmi kusých informací z analýzy projektu tak, že jsme „nastřelili“ počet kroužků na jednotlivých školách a přiřadili dřevomateriál, elektromateriál, spojovací a hutní materiál. Pro podpis smlouvy o realizaci to stačilo, avšak nákup materiálu není v projektových pravidlech zase tak jednoduchý a bude muset proběhnout daleko podrobnější konkretizace toho, co skutečně budeme výběrovým řízením poptávat. Materiál budeme muset nakoupit hospodárně a transparentně najednou a rozvést do škol. Proto se budeme muset dohodnout na druzích řeziva (tloušťka, druh, rozměr), hutního materiálu, elektromateriálu a spojovacího materiálu. Prosím, diskutujte tento problém se svými odborníky, abyste přišli na diskuzi k tomuto tématu na konferenci co nejlépe připraveni a abychom měli požadavky setříděné pokud možno jednoduše a věcně, aby nám VŘ netrvalo příliš dlouho.
Je pravděpodobné, že VŘ a nákup může trvat i několik měsíců (nějaké zkušenosti máme za sebou), proto bude potřeba první vlnu kroužků obstarat spíš z vlastních zdrojů a zásob.
Dohody o provedení práce budou zaslány k podpisu před realizací kroužku vedoucím kroužků. Ti dohody podepíší a obratem vrátí přec zahájením realizace. Realizátor dohody podepíše a 1 kopii vrátí vedoucím kroužků.
Vedoucí kroužků se v dohodě zaváže mj. k vyplnění tiskopisu Prezenční listina, do níž bude zapisovat docházku dětí během realizace a která bude podkladem pro výplatu mzdy. Po skončení realizace kroužku 10 lekcí techniky pošle tuto prezenční listinu na adresu realizátora. Tiskopis Prezenční listinu zašle vedoucímu kroužku realizátor s podepsanou dohodou o provedení práce.
Aktivita 02
Spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem (včetně zahraničních)
1. V žádosti o dotaci jsme požadovali
Na základě zjištění podrobnou analýzou projektu a kvalifikovaným odhadem potřeb technicky zaměřených škol, zapojených do realizace projektu, byly vytvořeny předpoklady pro financování 7 zahraničních cest s dotovanou dopravou po 40.000,- Kč a 30 dotovaných cest tuzemských s náklady na dopravu po 5.000,- Kč. V minulosti se jednalo například o exkurze SOŠ a SOU Hradec Králové Hradební (24 účastníků na 6 dní) do Berufschule Sinsheim v Německu, SOŠ a SOU Hradec Králové Vocelova (44 účastníků na 5 dní) do podobně technicky orientované školy v Ženevě ve Švýcarsku, SŠTŘ Nový Bydžov (35 studentů na 10 dní) v tuzemsku, VOŠ a SPŠ Jičín do SPŠS a VOŠ Liberec (35 účastníků na 2 dny), SOU Lázně Bělohrad (22 účastníků na 5 dní) v tuzemsku, ISŠ Nová Paka (3 účastníci na 1 den) do SPŠ Hronov, SŠGS Nová Paka (30 účastníků na 1 den) do SUŠHNN Hradec Králové a dále (30 účastníků na 1 den) SŠGS Liberec, SPŠ Hronov (28 účastníků ve třech různých dnech) do ISŠ Nová Paka, SOŠ a SOU Jeseník a ZSZ Bělala (Polsko), SPŠ Nové Město nad Metují (2 účastníci na 1 den) do SPŠ Trutnov, VOŠ a SOU Kostelec nad Orlicí (11 účastníků na 5 dní) do SŠ Ostrava, VOŠ a SPŠ Rychnov nad Kněžnou (44 účastníků ve třech různých dnech) do SOŠ a SOU Vocelova Hradec Králové a SŠ Choceň, SPŠ Trutnov (32 účastníků ve čtyřech různých dnech ) v tuzemsku, SŠ Opočno (11 účastníků na 3 dny) do Opavy a Údlic.
V tomto projektu budou realizovány shora uvedené exkurze po poradách se řediteli škol a konzultaci s odborem školství kÚ KHK do destinací, které budou vytipovány na počátku realizace tohoto projektu.
Záměr byl schválen.
2. Podrobný popis realizace aktivity 02
Připravte si jasně specifikovaný plán v souladu s tím, co jste uvedli v analýze, s přibližnou výší nákladů a termíny. Protože takový plán zabere nějaký čas na přípravu a projednání s druhou stranou, začněte jednat co nejdříve. Vaše požadavky budu soustřeďovat a budeme o nich jednat vždy na našich poradách. Věci, které budou v souladu s projektovým záměrem rozhodně nebudeme brzdit, poradíme se o nich na našich poradách a budeme realizovat.
Po zkušenostech, které máme z projektu Volba povolání, může být oříškem výběrové řízení na dopravce. Celou věc prověřím a více informací podám na našich poradách.
Aktivita 03
Exkurze a praxe studentů u zaměstnavatelů
1. V žádosti o dotaci jsme požadovali
SOŠ a SOU Hradec Králové - Vocelova
Při analýze projektu vznikla jasně specifikovaná potřeba exkurzí a praxí v rozsahu 4 až 8 hodin pro skupiny z oborů autotronik, mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení budov, provoz a ekonomika dopravy, silniční doprava, automechanik, autoelektrikář, klempíř pro strojírenskou výrobu, lakýrník, zedník, obkladač, montér suchých staveb, tesař, instalatér, klempíř pro stavební výrobu, a to ve stanicích technických kontrol, v automobilce, v autoservisech, v dopravním podniku, školícím středisku firmy Renault, muzeu Tatry a v průmyslových podnicích, dispečinku železnice, na letišti, pracovištích údržby a jinde. Návštěvy těchto pracovišť je mnohdy obtížné organizačně zajistit zdarma tak, aby poskytly studentům zcela vypovídající obraz o těchto pracovištích. Jako velmi potřebná se rýsuje finanční úhrada těchto krátkodobých praxí, která souvisí s možností podrobnějšího seznámení s pracovištěm, vyzkoušení některých manuálních dovedností, zodpovězení otázek studentů.
Úhrada jednotlivých faktur za organizační zabezpečení praxe (převážně osobní náklady) z příslušných firem ve výši 30 tis. Kč. ročně, celkem 90 tis. Kč za projekt).
Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku
Žáci 3. a 4. ročníků této školy budou navštěvovat pracoviště firmy Petrof – výrobce hudebních nástrojů. 6 žáků v rozsahu 15x5 dní, tj. 75 dní ročně, za 2,5 roku projektu cca 190 dní. Praktický výcvik bude individuální, bude probíhat pod vedením jednotlivých odborníků přímo v praxi. Jedná se práce truhlářské, řezbářské, na strunných nástrojích a klávesových nástrojích. Výuka zčásti odčerpává pracovníkům firmy Petrof produktivitu práce.
Úhrada jednotlivých faktur za organizační zabezpečení praxe (převážně osobní náklady) z firmy Petrof za 190 dní během realizace projektu ve výši celkem 90 tis. Kč za projekt.
Střední škola technická a řemeslná Nový Bydžov
Škola bude zajišťovat pro své žáky z oborů automechanik, opravář zemědělských strojů, autoelektrikář nebo pro studenty technického lycea praxe v podnicích CS Cargo, Jablotron, Agroslužby CZ Hradec Králové, ZNZ Kolín a. s., Agro Slatiny, SECO group Jičín a. s. aj. V technických oborech půjde o 30 žáků a 15 dní praxe, přičemž nelze na praxe do jednoho podniku vozit celou skupinu. Z toho důvodu má škola vlastní mikrobus pro cca 15 osob, který je využíván hospodárně v ceně 10 Kč za 1 km. Doprava na praxe je sice zahrnuta do normativní metody financování školy, avšak rozpočet nestačí pokrýt skutečnou potřebu praxí potřebných k osvojení znalostí žáků v oborech. Škola bude realizovat pro technické obory ročně cca 30-40 jízd z Nového Bydžova do Hradce Králové, Jičína, Kolína, České Třebové, Poděbrad nebo jiných míst.
Praxe nekladou zvýšené nároky na osobní výdaje.
Realizace projektu je zaměřena na zvýšení podílu těchto praxí. Při průměrné denní vzdálenosti 70 km a cca 100 jízdách pro tento projekt se jedná o náklady ve výši 70 tis. Kč během 30 měsíců doby realizace projektu. Část nákladů je hrazena ze školního normativu financování, do projektu je zahrnuta částka.na dopravu pro studenty této školy ve výši 45 tis. Kč.
Realizátor projektu shodou okolností realizuje také již schválený projekt Volba povolání se zaměřením na zvyšování podílu technických profesí na trhu práce, jehož prostřednictvím bude dotovat dopravu na další potřebné exkurze, čímž dojde k potřebnému synergickému efektu.
2. Podrobný popis realizace aktivity 03
Aktivitu obstarávají jen SOŠ a SOU Vocelova, SUŠ HNN HK a SŠTŘ Nový Bydžov. Se školami budu jednat individuálně. Techniku realizace jsme již začali konzultovat s odborem grantů a dotací Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.
Aktivita 04
Vytvoření komplexu nabídky vzdělávání učitelů odborných předmětů, členěné podle odvětví a oborů a realizace 320 stáží učitelů technicky zaměřených SŠ a SOU u zaměstnavatelů s finančním zajištěním.
1. V žádosti o dotaci jsme požadovali
V této aktivitě bude po poradě s řediteli škol vytvořen přehled potřebných stáží v jednotlivých oborech a později bude realizováno celkem 320 dnů stáží pro učitele středních technicky zaměřených škol a učilišť ve výrobních podnicích Královéhradeckého kraje. Stáží se zúčastní školy v níže uvedených a jiných firmách :
1) Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Hradební 1029
Hakel, ČEZ, ARROWE, ZVÚ, Buhler, HC elektronik, Stránský - Petřík - pneumatické válce (10)
2) Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338
Obory - autoopravárenství, doprava, stavebnictví, elektro (45)
3) Střední uměleckoprůmyslová škola hudebních nástrojů a nábytku, Hradec Králové, 17. listopadu 1202
Petrof (10)
4) Střední škola technická a řemeslná, Nový Bydžov, Dr. M. Tyrše 112
CS Cargo, Jablotron Jablonec, Agro služby CZ HK, ZNZ Kolín (20)
5) Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100
SE (12)
6) Střední odborné učiliště, Lázně Bělohrad, Zámecká 478
DEPRAG CZ Lázně Bělohrad, ZEPO Lázně Bělohrad, Imlauf Lázně Bělohrad (10)
7) Integrovaná střední škola, Nová Paka, Kumburská 846
DEPRAG CZ Lázně Bělohrad (4)
8) Střední škola gastronomie a služeb, Nová Paka, Masarykovo nám. 2
VEKRA Stará Paka (6)
9) Střední průmyslová škola, Hronov, Hostovského 910
Autostyl Trutnov, Orbital Hrnovo, CZ.Tech - CNC Čelákovice, Heidenhain Praha, Alien Technik Hronov, Rony Elektronik Hronov, Ametek Elektromotory Náchod (49)
10) Střední škola řemeslná, Jaroměř, Studničkova 260
11) Vyšší odborná škola stavební a Střední průmyslová škola stavební arch. Jana
Letzela, Náchod, Pražská 931
12) Střední průmyslová škola,, Nové Město nad Metují, Československé armády 376
WIKOV Hronov, Amann Nové Město nad Metují (6)
13) Vyšší odborná škola, Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kostelec nad Orlicí, Komenského 873
Air-Matyáš Pardubice, Aktia International Říčany, JDK Nymburk (15)
14) Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Rychnov nad Kněžnou, U Stadionu 1166
Škoda Mladá Boleslav (60)
15) Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Trutnov, Volanská 243
ZPA Smát Energy Trutnov, Brose Trutnov, TYCO Trutnov, Kasper Kovo Trutnov (50)
16) Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vrchlabí, Krkonošská 265
Agro - Hytos Vrchlabí, Auto Škoda (event. Karosa Vysoké Mýto, PSA Kolín) (15)
17) Střední škola Opočno, Nádražní 296
Marek Žamberk, John Deere Case (2)
Rezerva 6 dní
Záměr byl schválen. Je rozpočtováno 320 dní stáží á 800 Kč, celkem 256 tis. Kč.
2. Podrobný popis realizace aktivity 04
Podrobná pravidla pro realizaci tohoto záměru nejsou dosud nastavena.
V době čerpání dovolených to příliš nešlo.
Způsob finanční úhrady stáží byl sice předběžně projednán a na základě toho se jednalo o přijatelný záměr, avšak přesná administrativní pravidla v současné době tvoříme s odborem grantů a dotací Krajského úřadu KHK.
Aktivita 05
Popularizace technických oborů pomocí médií, výstav, besed a dnů otevřených dveří, podpora soutěží, spolupráce s podnikateli a Krajskou hospodářskou komorou Královéhradeckého kraje.
1. V žádosti o dotaci jsme požadovali:
Školy zatím zapojené do projektu navštěvuje více než 8.000 studentů. Každá kola přitom potřebuje pro zvýšení zájmů o technické obory jiný druh pomoci ve formě dnů otevřených dveří, soutěží (například truhlář junior, já už to znám umím, SOČ, výroba jednoduchého elektrického obvodu, výroba upomínkového předmětu, mladý elektronik, šikovné ruce, jak nás ruce poslouchají, automechanik junior, programovací systémy, opravářské práce, jízda zručnosti traktorem s přívěsem apod. Organizaci těchto soutěží nelze ve většině případů sloučit.
Financování: Náklady na jednotlivé akce spočívají v pronájmech, nákupu materiálu, nákupu pohonných hmot, osobních nákladech organizátorů apod. Jedná se o velmi specifické náklady jednotlivých technicky zaměřených škol nad rámec normativního financování škol.
Podrobný rozpočet na jednotlivé akce bude vytvořen na jednotlivé roky projektu po poradě s odborem školství KÚ a řediteli jednotlivých škol. Školy budou fakturovat tuto službu realizátorům projektu.
Na každé pololetí tohoto projektu se počítá s drobnými náklady ve výši přibližně 5.000,- Kč pro každou ze 17 škol, přičemž bude zohledněna velikost škol a kvalita uspořádaných soutěží. Náklady celkem 17 x 5 x 5.000,- Kč = 425.000,- Kč
Záměr byl schválen.
2. Podrobný popis realizace aktivity 05
Byl bych rád, kdybychom dosáhli možnosti připravit ze strany školy jednoduchou fakturu, kterou školy zapojené do projektu Krajské hospodářské komoře fakturovali jako dodavatel náklady na zajištění akce ………………………. se zaměřením na zvýšení zájmu o technické obory uskutečněnou pro projekt 10 lekcí techniky. Těchto akcí bych se snažil zúčastnit, abychom na nich rozvinuli také roll-up s propagací EU a projektu, pořídili fotodokumentaci a doložili fakturu nějakou zprávou o akci. Záměr konzultujeme a projednáme ho na zahajovací konferenci.
Závěrem si Vás dovoluji požádat o vyplnění níže uvedených příloh jejich zaslání na adresu rychnovského jednatelství Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje, Panská 1492, 516 01 Rychnov nad Kněžnou, abychom mohli na zahajovací konferenci, která se uskuteční dne 29.9.2009 v hodovní síni hotelu Havel v Rychnově nad Kněžnou pokračovat informací o sestavení celého realizačního týmu.
Jiří Daniel – hlavní manažer projektu
oblastní ředitel rychnovského jednatelství
Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje
Prosím Vás o vyplnění přiložených formulářů
A/ Data pro uzavření
Dohody o provedení práce s místním koordinátorem projektu v souladu s aktivitou 05
Škola: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Místní koordinátor (titul, příjmení, jméno): …………………………………………………………………………………………….
Ředitel školy: ano – ne: zařazení …………………………………………………………………………………..………………
Datum narození: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adresa bydliště: ………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Telefon: …………………………………… Mobil: ………………………….. e-mail ……………………………..………………………..
Číslo bankovního účtu, na který má být zaslána odměna po realizaci:
banka ……..…………………………………….., číslo účtu: …………………………………………….…
Místo realizace: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Termín realizace bude 15. září 2009 – 30. listopadu 2011 (abychom Vám mohli vyplatit odměnu před koncem projektu)
Podpis místního koordinátora: …………………………………………………………………..
B/ Data pro uzavření
Dohody o provedení práce s vedoucím kroužku v souladu s aktivitou 01
Škola: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Kroužek: - Elektrotechnický
- Práce s kovy
- Práce se dřevem
- Jiný: ……………………………………………..
Vedoucí kroužku (titul, příjmení, jméno): …..………………………………………………………………………………………….
Datum narození: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adresa bydliště: ………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Telefon: …………………………………… Mobil: ………………………….. e-mail ……………………………..………………………..
Číslo bankovního účtu, na který má být zaslána odměna po realizaci:
banka ……..…………………………………….., číslo účtu: …………………………………………….…
Místo realizace: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Termín realizace (měsíce/rok): ……………………………………………………………………………………………………………….
Podpis vedoucího kroužku: …………………………………………………………………..
Hospodářská Komora RK Bc. Petra Matějíčková
Hospodářská Komora RK494 620 179 nebo 602 509 411