Cena odborníků na trhu práce stále stoupá!

Informace pro školy číslo 4

01.02.2010 13:51

 

Projekt 10 lekcí techniky

reg.č. CZ.1.07/1.1.05/02.0032

___________________________________________________________

 

Informace pro školy číslo 4 – leden 2010

 

Vážené paní ředitelky, vážení pánové ředitelé škol,

 

 Předně Vám přeji za celý náš realizační tým projektu 10 lekcí techniky příjemné prožití letošního roku. Věřím, že se již konečně také dostaneme k plynulejší realizaci jednotlivých projektových aktivit, ve kterých nás brzdilo několik potíží. Řadu z nich vyřešilo výběrové řízení na dodavatele materiálu, které bylo ukončeno až 7. ledna 2010. Druhým výrazným momentem je dosažení dohody o podstatné změně projektu tak, aby vůbec bylo možné některé aktivity realizovat v souladu s legislativou OP VK.

 

 O způsobu realizace jednotlivých aktivit a aktuálním vývoji si Vás dovoluji níže informovat.

 

Aktivita 01 - 10 lekcí techniky

 

Předpokladem pro zahájení činnosti kroužků je dodávka materiálu. Na dodavatele bylo ukončeno výběrové řízení až 7. ledna. Z pěti oslovených dodavatelů se ozvali tři. Nejlepší nabídku podala firma RWT Rychnov nad Kněžnou, která se stala vítězem VŘ a byla s ní uzavřena smlouva na realizaci dodávky. Jednání s touto firmou ukázalo, že bude mít řadu subdodavatelů. U těchto subdodavatelů již byl materiál v minulém týdnu, tj. do 15. ledna objednán a postupně je dodáván. Do některých škol je již materiál dodán. Hlavní várka hutního materiálu a dřevomateriálu je postupně naskladňována do skladu v Rychnově n. K. a bude rozvezena do škol nejpozději do konce ledna.

 

 

SKLADOVÉ KARTY

 

Byli jsme upozorněni na přísné sledování spotřeby materiálu v jednotlivých kroužcích. Při realizaci budeme muset respektovat přísná pravidla.

 

 Místní koordinátor dostane od dodavatele příjemku materiálu, kterou dodavateli potvrdí podpisem. Kopii příjemky odevzdá dodavatel manažerovi projektu (jednatelství KHK KHK Rychnov n. K.).

 

 V Rychnově připravíme pro každou školu skladové karty. Tyto karty budou na každý druh materiálu zvlášť v souladu s účetními předpisy. Ve školách půjde o pomocnou evidenci dle přiloženého vzoru skladové karty, na níž bude předvyplněno přijaté množství materiálu a škola povede evidenci o spotřebě podle jednotlivých kroužků. Pokud dojde k pohybu ve spotřebě materiálu, zaznamená místní koordinátor pohyb do skladové karty a na konci měsíce (do 30. dne v měsíci) odešle tyto skladové karty na adresu vrbova@komora-khk.cz

   Pokud nebude v příslušném měsíci na kartách pohyb, prosíme Vás o zaslání negativního hlášení – sklad materiálu bez pohybu – rovněž mailem. Paní Ing. Marie Vrbová odešle 1. pracovní den v měsíci pohyb na skladových kartách účetní firmě, která je podle vašich podkladů bude aktualizovat a vyčíslí stav nespotřebovaného i spotřebovaného materiálu v korunách. Celou sestavu 287 položek musíme každý měsíc vytisknout a přiložit k monitorovací zprávě.

 

-        Na konci realizace kroužků nemůžeme mít žádný zůstatek materiálu – s tím bychom měli velké problémy – bude tedy potřeba vše objednané spotřebovat.

 

DOHODY O PROVEDENÍ PRÁCE s vedoucími kroužků

 jsme až do této chvíle neřešili, neboť stále nemáte dodaný materiál. Tato situace se ale nyní rychle změní. Pro vypracování dohod jsme připravili systémový formulář (v rámci projektu otevřeme 150 kroužků). Požádáme Vás o vyplnění tohoto formuláře a zaslání na naši adresu tuzarova@komora-khk.cz

Na základě Vámi zaslaných údajů připravíme dohody a zašleme je obratem k podpisu.

 

 

PREZENČNÍ LISTINA KROUŽKU

 

 S poskytovatelem dotace je dohodnut systém tak, že vedoucí kroužku bude vyplňovat během kroužku tiskopis PREZENČNÍ LISTINA. Na ní bude potom jeho podpis (žáci se podepisovat nemusí) a razítko školy. Tento tiskopis nám zašlete s pracovním výkazem na konci realizace 10 lekcí.

 

PRACOVNÍ VÝKAZ

 

 Je povinnou součástí každé dohody o provedení práce. Pokud bude kroužek realizován ve více měsících, bude tolik vyplněných tiskopisů, kolik je měsíců. Vzor správně vyplněného výkazu přikládáme. Věnujte, prosím, vyplnění těchto tiskopisů náležitou pozornost, všechny závady jsou nám vraceny k dopracování a čekali byste o to déle na odměnu.

 

Soubor těchto tiskopisů bude nutné odeslat po realizaci každého z kroužků vždy do posledního dne v měsíci, kdy byl kroužek realizován na adresu tuzarova@komora-khk.cz

Aktivita 02 – Spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem

 

Zatím akceptujeme všechny Vaše požadavky včetně zahraničních výjezdů. První z nich by se měl uskutečnit v dubnu.

 

            SOŠ a SOU HK – Hradební               SINHEIM (Německo)

            SOŠ a SOU HK – Vocelova              NYSA (Polsko)

                                                                       SOŠ a SOU Jeseník + ZST NYSA (ČR + Polsko)

                                                                       ISŠ Brno (ČR)

                                                                       SŠ Polytechnická Brno (ČR)

            SŠTŘ Nový Bydžov                            SOŠ Kremnička – Bánská Bystrica (SR)

                                                                       SOU Nové Strašecí (ČR)

                                                                       VOŠ a SOŠ Rychnov nad Kněžnou (ČR)

            VOŠ a SPŠ Jičín                                 Standskanaal (Nizozemí)

                                                                       SPŠ elektro Kutná Hora (ČR)

            ISŠ Nová Paka                                   SPŠ Hronov (ČR)

            SŠGS Nová Paka                               Leipzig (Německo)

            SPŠ Hronov                                        ISŠ Nová Paka (ČR)

                                                                       SOŠ a SOU Jeseník (ČR)

                                                                       Bielawa (Polsko)

            SŠ řemeslná Jaroměř                           Ziebice (Polsko)

                                                                       Oselce u Plzně (ČR)

                                                                       Moravský Krumlov (ČR)

                                                                       Frýdlant (ČR)

            VOŠ, SOŠ a SOU Kostelec n/O.       SŠ Ostrava (ČR)

                                                                       SŠ Kroměříž (ČR)                                                       

            VOŠ a SPŠ Rychnov nad Kn.             Klodzko (Polsko)

 

Začátkem března bude ukončeno výběrové řízení na dodavatele dopravy. Půjde o zájezdové autobusy pro 48 osob a bude výhodné je zcela naplnit. Budeme Vás informovat.

 

Aktivita 03 se týká jen SUŠHNN HK a SOŠ SOU VOCELOVA HK, způsob realizace projednám osobně.

 

 

Aktivita 04 – stáže odborných učitelů

 

V rámci dohody o podstatných změnách projektu je již reálná a schůdná realizace této aktivity pro všechny pracovníky škol, kteří nabyté zkušenosti potom využijí k realizaci projektu. To znamená, že povedou kroužky nebo budou místními koordinátory nebo popularizátory technických oborů (placená spolupráce na akcích organizovaných na pomoc technickým oborům).

 

Výhodou této změny je to, že učiteli na stáži uhradíme obvyklou sazbu 135 Kč za hodinu, a to na dohodu o provedení práce. Stáž budeme muset doložit potvrzením firmy na pracovním výkaze – tiskopis je v příloze.

 

Způsob realizace:

-        místní koordinátor nahlásí hlavnímu manažerovi projektu na tiskopise HLÁŠENKA dny a počet hodin na stáži ve firmě a popis stáže.

-        Management projektu připraví dohodu o provedení práce a zašle místnímu koordinátorovi

-        Po uskutečnění praxe vypracuje pracovník pracovní výkaz (na něm bude potvrzení firmy o realizaci praxe) a zašle managementu projektu ke zpracování podkladů pro výplatu mzdy.

 

Aktivita 05 – popularizace technických oborů

 

Již definitivně došlo k dohodě o „změnu plánu“ – organizátorům akcí proplatíme na Dohodu o provedení práce zajištění organizace akcí hodinovou sazbou s obvyklým výkazem práce a s tím, že doložíme počet účastníků prostým seznamem účastníků. Seznam potvrdí ředitelství školy, organizátor akce a místní koordinátor. Dále přiloží popis akce. Tyto akce budeme muset termínově na dobu celého projektu naplánovat tak, abychom předběžně odhadli počet účastníků, kterých by mělo být celkem 9 tisíc (tj. v průměru 500 na 1 školu po dobu celého projektu – lze zahrnout i více akcí na 1 škole).

 

 

 

Náležitosti vyúčtování popularizace technických oborů:

  1. Hlášena – před akcí
  2. Dohoda o provedení práce
  3. Pracovní výkaz
  4. Popis akce
  5. Seznam účastníků akce
  6. Fotodokumentace – 1-3 fotky

 

 

V souvislosti s dodávkou materiálů na realizaci kroužků 10 lekcí techniky postupně navštívíme všechny školy v zájmu vysvětlení Vaši připomínek. Veškeré dotazy zodpovíme nejraději e-mailem z adresy vrbova@komora-khk.cz nebo tuzarova@komora-khk.cz nebo daniel@komora-khk.cz

 

 

                                                                           Rychnov n. K. 20. 1. 2009

 

 

Jiří Daniel

hlavní manažer projektu

oblastní ředitel rychnovského jednatelství

Kontakt

Hospodářská Komora RK Bc. Petra Matějíčková

rychnov@komora-khk.cz

Hospodářská Komora RK
Panská 1492
516 01 Rychnov nad Kněžnou

494 620 179 nebo 602 509 411

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode