Cena odborníků na trhu práce stále stoupá!
Projekt 10 lekcí techniky
reg.č. CZ.1.07/1.1.05/02.0032
___________________________________________________________
Informace pro školy číslo 4 – leden 2010
Vážené paní ředitelky, vážení pánové ředitelé škol,
Předně Vám přeji za celý náš realizační tým projektu 10 lekcí techniky příjemné prožití letošního roku. Věřím, že se již konečně také dostaneme k plynulejší realizaci jednotlivých projektových aktivit, ve kterých nás brzdilo několik potíží. Řadu z nich vyřešilo výběrové řízení na dodavatele materiálu, které bylo ukončeno až 7. ledna 2010. Druhým výrazným momentem je dosažení dohody o podstatné změně projektu tak, aby vůbec bylo možné některé aktivity realizovat v souladu s legislativou OP VK.
O způsobu realizace jednotlivých aktivit a aktuálním vývoji si Vás dovoluji níže informovat.
Aktivita 01 - 10 lekcí techniky
Předpokladem pro zahájení činnosti kroužků je dodávka materiálu. Na dodavatele bylo ukončeno výběrové řízení až 7. ledna. Z pěti oslovených dodavatelů se ozvali tři. Nejlepší nabídku podala firma RWT Rychnov nad Kněžnou, která se stala vítězem VŘ a byla s ní uzavřena smlouva na realizaci dodávky. Jednání s touto firmou ukázalo, že bude mít řadu subdodavatelů. U těchto subdodavatelů již byl materiál v minulém týdnu, tj. do 15. ledna objednán a postupně je dodáván. Do některých škol je již materiál dodán. Hlavní várka hutního materiálu a dřevomateriálu je postupně naskladňována do skladu v Rychnově n. K. a bude rozvezena do škol nejpozději do konce ledna.
SKLADOVÉ KARTY
Byli jsme upozorněni na přísné sledování spotřeby materiálu v jednotlivých kroužcích. Při realizaci budeme muset respektovat přísná pravidla.
Místní koordinátor dostane od dodavatele příjemku materiálu, kterou dodavateli potvrdí podpisem. Kopii příjemky odevzdá dodavatel manažerovi projektu (jednatelství KHK KHK Rychnov n. K.).
V Rychnově připravíme pro každou školu skladové karty. Tyto karty budou na každý druh materiálu zvlášť v souladu s účetními předpisy. Ve školách půjde o pomocnou evidenci dle přiloženého vzoru skladové karty, na níž bude předvyplněno přijaté množství materiálu a škola povede evidenci o spotřebě podle jednotlivých kroužků. Pokud dojde k pohybu ve spotřebě materiálu, zaznamená místní koordinátor pohyb do skladové karty a na konci měsíce (do 30. dne v měsíci) odešle tyto skladové karty na adresu vrbova@komora-khk.cz
Pokud nebude v příslušném měsíci na kartách pohyb, prosíme Vás o zaslání negativního hlášení – sklad materiálu bez pohybu – rovněž mailem. Paní Ing. Marie Vrbová odešle 1. pracovní den v měsíci pohyb na skladových kartách účetní firmě, která je podle vašich podkladů bude aktualizovat a vyčíslí stav nespotřebovaného i spotřebovaného materiálu v korunách. Celou sestavu 287 položek musíme každý měsíc vytisknout a přiložit k monitorovací zprávě.
- Na konci realizace kroužků nemůžeme mít žádný zůstatek materiálu – s tím bychom měli velké problémy – bude tedy potřeba vše objednané spotřebovat.
DOHODY O PROVEDENÍ PRÁCE s vedoucími kroužků
jsme až do této chvíle neřešili, neboť stále nemáte dodaný materiál. Tato situace se ale nyní rychle změní. Pro vypracování dohod jsme připravili systémový formulář (v rámci projektu otevřeme 150 kroužků). Požádáme Vás o vyplnění tohoto formuláře a zaslání na naši adresu tuzarova@komora-khk.cz
Na základě Vámi zaslaných údajů připravíme dohody a zašleme je obratem k podpisu.
PREZENČNÍ LISTINA KROUŽKU
S poskytovatelem dotace je dohodnut systém tak, že vedoucí kroužku bude vyplňovat během kroužku tiskopis PREZENČNÍ LISTINA. Na ní bude potom jeho podpis (žáci se podepisovat nemusí) a razítko školy. Tento tiskopis nám zašlete s pracovním výkazem na konci realizace 10 lekcí.
PRACOVNÍ VÝKAZ
Je povinnou součástí každé dohody o provedení práce. Pokud bude kroužek realizován ve více měsících, bude tolik vyplněných tiskopisů, kolik je měsíců. Vzor správně vyplněného výkazu přikládáme. Věnujte, prosím, vyplnění těchto tiskopisů náležitou pozornost, všechny závady jsou nám vraceny k dopracování a čekali byste o to déle na odměnu.
Soubor těchto tiskopisů bude nutné odeslat po realizaci každého z kroužků vždy do posledního dne v měsíci, kdy byl kroužek realizován na adresu tuzarova@komora-khk.cz
Zatím akceptujeme všechny Vaše požadavky včetně zahraničních výjezdů. První z nich by se měl uskutečnit v dubnu.
SOŠ a SOU HK – Hradební SINHEIM (Německo)
SOŠ a SOU HK – Vocelova NYSA (Polsko)
SOŠ a SOU Jeseník + ZST NYSA (ČR + Polsko)
ISŠ Brno (ČR)
SŠ Polytechnická Brno (ČR)
SŠTŘ Nový Bydžov SOŠ Kremnička – Bánská Bystrica (SR)
SOU Nové Strašecí (ČR)
VOŠ a SOŠ Rychnov nad Kněžnou (ČR)
VOŠ a SPŠ Jičín Standskanaal (Nizozemí)
SPŠ elektro Kutná Hora (ČR)
ISŠ Nová Paka SPŠ Hronov (ČR)
SŠGS Nová Paka Leipzig (Německo)
SPŠ Hronov ISŠ Nová Paka (ČR)
SOŠ a SOU Jeseník (ČR)
Bielawa (Polsko)
SŠ řemeslná Jaroměř Ziebice (Polsko)
Oselce u Plzně (ČR)
Moravský Krumlov (ČR)
Frýdlant (ČR)
VOŠ, SOŠ a SOU Kostelec n/O. SŠ Ostrava (ČR)
SŠ Kroměříž (ČR)
VOŠ a SPŠ Rychnov nad Kn. Klodzko (Polsko)
Začátkem března bude ukončeno výběrové řízení na dodavatele dopravy. Půjde o zájezdové autobusy pro 48 osob a bude výhodné je zcela naplnit. Budeme Vás informovat.
Aktivita 03 se týká jen SUŠHNN HK a SOŠ SOU VOCELOVA HK, způsob realizace projednám osobně.
V rámci dohody o podstatných změnách projektu je již reálná a schůdná realizace této aktivity pro všechny pracovníky škol, kteří nabyté zkušenosti potom využijí k realizaci projektu. To znamená, že povedou kroužky nebo budou místními koordinátory nebo popularizátory technických oborů (placená spolupráce na akcích organizovaných na pomoc technickým oborům).
Výhodou této změny je to, že učiteli na stáži uhradíme obvyklou sazbu 135 Kč za hodinu, a to na dohodu o provedení práce. Stáž budeme muset doložit potvrzením firmy na pracovním výkaze – tiskopis je v příloze.
Způsob realizace:
- místní koordinátor nahlásí hlavnímu manažerovi projektu na tiskopise HLÁŠENKA dny a počet hodin na stáži ve firmě a popis stáže.
- Management projektu připraví dohodu o provedení práce a zašle místnímu koordinátorovi
- Po uskutečnění praxe vypracuje pracovník pracovní výkaz (na něm bude potvrzení firmy o realizaci praxe) a zašle managementu projektu ke zpracování podkladů pro výplatu mzdy.
Již definitivně došlo k dohodě o „změnu plánu“ – organizátorům akcí proplatíme na Dohodu o provedení práce zajištění organizace akcí hodinovou sazbou s obvyklým výkazem práce a s tím, že doložíme počet účastníků prostým seznamem účastníků. Seznam potvrdí ředitelství školy, organizátor akce a místní koordinátor. Dále přiloží popis akce. Tyto akce budeme muset termínově na dobu celého projektu naplánovat tak, abychom předběžně odhadli počet účastníků, kterých by mělo být celkem 9 tisíc (tj. v průměru 500 na 1 školu po dobu celého projektu – lze zahrnout i více akcí na 1 škole).
Náležitosti vyúčtování popularizace technických oborů:
V souvislosti s dodávkou materiálů na realizaci kroužků 10 lekcí techniky postupně navštívíme všechny školy v zájmu vysvětlení Vaši připomínek. Veškeré dotazy zodpovíme nejraději e-mailem z adresy vrbova@komora-khk.cz nebo tuzarova@komora-khk.cz nebo daniel@komora-khk.cz
Rychnov n. K. 20. 1. 2009
Jiří Daniel
hlavní manažer projektu
oblastní ředitel rychnovského jednatelství
Hospodářská Komora RK Bc. Petra Matějíčková
Hospodářská Komora RK494 620 179 nebo 602 509 411